![]() |
Archiwizacja |
SAFE - System Archiwizacji Faktur Elektronicznych
Prowadząc działalność gospodarczą, należy pamiętać o obowiązku przechowywania dokumentacji firmowej. Zgodnie z literą prawa, dokumentację podatkową należy przechowywać przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Właściwe przechowywanie faktur to zapewnienie o ich autentyczności, integralności i czytelności przez cały czas ich archiwizowania. Postaw na sprawdzone rozwiązania w swoim biznesie. Poznaj System Archiwizacji Faktur Elektronicznych.
SAFE pozwala na przechowywanie e-faktur zgodnie ze standardami wynikającymi z Rozporządzenia Ministra Finansów z 2010 roku o e-fakturze oraz ustaw: o rachunkowości oraz podatku VAT. System gwarantuje bezpieczne przechowywanie i dostęp do dokumentów on-line z użyciem szyfrowanego połączenia. Wystarczy dostęp do aplikacji, aby w dowolnym miejscu i czasie mieć pełną kontrolę nad dokumentacją.
WYSYŁAJ, ODBIERAJ I ARCHIWIZUJ - BEZ PAPIERU
Stosowanie e-faktury związane jest z wieloma zaletami:
- oszczędność - oszczędzamy nie tylko na papierze i tonerze, ale również na kosztach przesyłki pocztowej i archiwizacji
- terminowość - e-faktura może być dostarczona do odbiorcy od razu na jego adres e-mailowy
- bezpieczeństwo - brak ryzyka uszkodzenia i zmniejszone ryzyko niedostarczenia faktury elektronicznej
- komfort- e-faktura jest bardzo łatwa w przechowywaniu i w każdym momencie można ją znależć i przejrzeć
Umożliwia również obustronną komunikację i wygodną wymianę dokumentów – użytkownik zyskuje kontrolę nad całym procesem fakturowania – od wystawienia po odbiór dokumentu.
Aby wysłać e-faktury do wielu odbiorców (również tych bez EDI) wystarczy zasilić swoje konto w SAFE dokumentami, by odbiorcy pobrali je w dogodnej dla siebie formie. Działa to również w drugą stronę – możesz gromadzić faktury od wielu dostawców w jednym miejscu, a każdy z nich może dostarczyć e-fakturę EDI lub pdf na Twoje konto. SAFE to wygoda, bezpieczeństwo i porządek w dokumentach.