Ta strona wykorzystuje pliki cookies

Strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka) m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.

AKCEPTUJĘ

Schowaj

facebook
linkedin
youtube

MANDO Corporation Poland to polski oddział koreańskiej firmy z branży motoryzacyjnej, produkującej części samochodowe na całym świecie. Od 2020 roku korzysta z powodzeniem z komunikacji EDI wdrożonej przez EDISON SA.

Profil firmy Mando Corporation

Mando Corporation to koreańska firma znajdująca się w światowej czołówce producentów części samochodowych. Przedsiębiorstwo z upływem czasu mocno rozszerzyło wachlarz swoich produktów: od systemów hamulcowych i układów sterowniczych, przez zawieszenia aż po systemy wspomagające. Podsumowując zasięg działania w liczbach, firmę Mando tworzą: 20 fabryk na całym świecie, 16 oddziałów badań i rozwoju, 7 biur handlowych zajmujących się sprzedażą oraz 7 ośrodków testujących produkty. Do kluczowych klientów Mando w Korei należą m.in. Hyundai, GM Korea, Renault Samsung, Kia Motors i SsangYong. Poza Koreą są to natomiast marki takie jak m.in.: Citroen, FUSO, Renault, Fiat, Honda, BMW, Suzuki, Pegeot, Volkswagen czy Ford.

Polski oddział Mando Corporation Poland powstał 24 maja 2011 roku w Wałbrzychu. Jego główne produkty to zawieszenia, zaciski hamulcowe i przekładnie kierownicze. Zasięg działania Mando Corporation Poland obejmuje przede wszystkim kraje europejskie i azjatyckie.

Uruchomienie komunikacji EDI

W 2020 roku Mando Corporation Poland na zaproszenie jednego ze swoich klientów rozpoczęła współpracę z EDISON SA nad wdrożeniem komunikacji EDI. Proces rozpoczął się od działań integracyjnych, czyli uruchomienia tzw. development middleware i konfiguracji WMS / ERP. Kolejnym etapem było dostosowanie procesów i uruchomienie komunikatów EDI. Zdecydowano się na pięć komunikatów. Były to: DELFOR (prognoza zamówienia), DELJIT (harmonogram dostaw), PURCHASE ORDER (zamówienie), DESADV (awizo wysyłki) i jeden z najpopularniejszych komunikatów EDI, czyli INVOICE (faktura). Następnym etapem były szkolenia z EDI dla pracowników IT i logistyki oraz konfiguracja i testy.

Optymalizacja i automatyzacja procesów

Kluczowe procesy, które zostały usprawnione dzięki wdrożeniu komunikacji EDI to przede wszystkim redukcja kosztownych reklamacji logistycznych powodowanych błędami ludzkimi oraz skrócenie czasu wymaganego do obsługi wysyłki. Przełożyło się to w rezultacie na wyeliminowanie konieczności ręcznego wprowadzania danych. Dzięki temu możliwe było znacznie efektywniejsze wykorzystanie wolnych zasobów ludzkich. Szczególnie docenianym przez Mando Corporation Poland efektem wdrożenia EDI było szybko zauważalne zadowolenie klientów i spełnienie ich oczekiwań. Komunikacja EDI umożliwiła usprawnienie lub nawet pełną automatyzację procesów prowadzonych dotychczas manualnie. Chodzi tu przede wszystkim o tworzenie i automatyczne przetwarzanie - zarówno po stronie Mando, jak i jego klientów czy dostawców - danych zawartych w komunikatach takich jak ORDERS (zamówienie), DESADV (awizo wysyłki) czy INVOICE (faktura).

Korzyści z wdrożenia EDI

W Mando Corporation Poland szybko odnotowano także wyraźne oszczędności – zarówno czasowe, jak i finansowe. Przykładowo, średnia miesięczna ilość zamówień wynosi w Mando 329. Przed wdrożeniem EDI średni czas potrzebny na obsługę 1 zamówienia pochłaniał ok. 30 min. Natomiast z EDI to zaledwie 2 minuty. W skali miesiąca oznacza to na 11 godzin potrzebnych na obsługę EDI w miejsce dotychczasowych 165 godzin potrzebnych na obsługę manualną.

Wdrożenie EDI przełożyło się na wprowadzenie jednolitego standardu komunikatów po stronie Mando, zastosowanie szyfrowanego łącza w obrębie komunikacji oraz wysokiego poziomu SLA (Service Level Agreement). Podsumowując, całkowity bilans korzyści przedstawia się następująco: optymalizacja procesu produkcyjnego, obniżenie kosztów, skrócenie czasu procesowania wysyłki i zamówienia, eliminacja ryzyka wystąpienia błędu – redukcja kosztów reklamacji, spełnienie wymagań klientów i dostawców oraz gwarancja bezpieczeństwa przetwarzania danych. Wyraźnie wzrosło także zadowolenie pracowników.

Zadzwoń do nas!

Odpowiemy na każde pytanie dotyczące EDI

MEDIA

EDIPEDIA

POLITYKA PRYWATNOŚCI 

BAZA WIEDZY

KARIERA

WEBINARIA

EDISON S.A.

ul. Dobrego Pasterza 122A
31-416 Kraków 

KRS 0000040306 
REGON 351139980 
NIP 6761598008

KONTAKT

+48 12 21 32 300
info@edison.pl
sales@edison.pl

 

SOCIAL MEDIA

facebook whiteli whiteyt white

EDITEL Group

Editel Austria GmbH
Editel CZ s.r.o.
Editel SK s.r.o.
Editel Hungary Kft.
Editel Adria d.o.o.

 

PEF logo 

 

 

Automotive EDI



 

iso

ISO/IEC 27001
ISO 14001:2015 i 9001:2015

 

Peppol



 
EDISON S.A. is a member of EDITEL Group   Editel 
-->